Thursday, June 28, 2012

Nak pilih YAng MAna satU...

Assalamualaikum w.b.t

Hidup memang indah bila kita diberi kesempatan untuk membuat pilihan....beribu-ribu pilihan disusun dihadapan kita untuk we decide which is our choice..nikmatnya hidup kalau hidup macam tu kan..kita diberi kebebasan untuk memilih apa sahaja


tapi bagaimana pula jika kita diberi banyak pilihan tetapi hanya di benarkan untuk mengambil satu daripada beribu-ribu pilihan tersebut..pening bukan...?


itulah yang terjadi kepada princess lulu arini...terlalu banyak pilihan yang perlu di ambil perhatian...and every pilihan akan mendatangkan side effectnya..bak kata pepatah diluan mati mak di telan mati bapak di sedut mati akal (this is bcoz ada 3 pilihan yang perlu dikira...haha)...ok princess lulu lost sekejap tak tahu nak amik keputusan yang mana satu..



korang ada idea tak how to solve that kind of situation...samada tak buat apa-apa pilihan or ada cara-cara yang korang pikir that's is the best..rata-rata orang akan bagi nasihat supaya pikir dulu ape kesan and akibat yang akan wujud sekiranya korang pilih pilihan-pilihan tersebut...kalau rajin buatlah table sikit cam nie..


yang penting korang kena kuat untuk hadapi setiap keputusan yang korang pilih tu..korang kena tahu selepas keputusan itu dibuat..pasti akan ada halangan yang menanti kita di hadapan..

 

apa-apa pun cabaran dan dugaan itu adalah lumrah hidup..setiap hamba Allah s.w.t. pasti akan diuji olehNya..apabila Allah s.w.t. menurunkan ujian terhadap hambanya, itu tandanya Dia sayang kita..kita sebagai hambaNya perlulah menghadapi ujian tersebut dengan sabar..Allah s.w.t hanya ingin menguji iman kita..adakah iman kita kuat ataupun tak...


Wassalam (*_*)


No comments:

Post a Comment